Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Muziekzomer Gelderland of de kaartverkoop? Hieronder vind je het antwoord op de meeste vragen. 

Wanneer start de kaartverkoop van Muziekzomer Gelderland 2025?
Dat wordt op de website bekendgemaakt. 

Wanneer kan ik als vriend van NJON kaarten bestellen?
Vrienden krijgen voorrang. Zij ontvangen bericht met uitleg over de voorverkoop van kaarten.

Programmaflyer met blokkenschema
De vouwfolder met programma en blokkenschema wordt verspreid door heel Gelderland rondom locaties waar optredens zijn. Je kunt het blokkenschema ook hier downloaden.

Is er een passepartout te koop?
Voor de editie van 2024 zijn er drie series (orkesten, young artist in residence en verrassingsmenu) te koop die een mooie selectie van ons uitgebreide programma zijn.

Tot welke leeftijd geldt het jongerentarief?
Wij hanteren een speciaal tarief voor jongeren tot 30 jaar (dus t/m 29 jaar). 

Het concert van mijn keuze is uitverkocht. Mag ik op de wachtlijst?
We leggen geen wachtlijsten aan. Je kunt zelf af en toe kijken of er voor uitverkochte concerten extra kaarten beschikbaar zijn komen. Uitzondering: voor het Jeugdorkest Nederland bij Radio Kootwijk op woensdag 31 juli is het mogelijk op een wachtlijst te worden geplaatst. Ga naar het betreffende concert, klik op button wachtlijst en dan aanmelden wachtlijst.

Zijn er vaste plaatsen bij de concerten?
Bij sommige concerten zijn er vaste plaatsen, dit staat altijd aangegeven. Verder is er vrije plaatskeuze. Toegang tot de zaal of speelruimte is meestal 30 minuten van tevoren.

Kan ik kaarten kopen aan de deur van het concert?
Als er nog kaarten beschikbaar zijn, dan is dat bij de meeste locaties mogelijk.

Kan ik mijn kaarten teruggeven als ik onvoorzien niet naar het concert kan?
Voor ons beleid rond het retourneren van kaarten of annulering, verwijzen wij naar de Verkoopvoorwaarden.

De kortingscode die ik heb ontvangen werkt niet, hoe kan dat?
Kortingscodes werken alleen via ons eigen kaartverkoopsysteem (Muziekzomer Gelderland). Sommige voorstellingen worden verkocht via de zaal waar ze plaatsvinden. U wordt dan direct doorgeleid naar de website van de betreffende zaal om daar kaarten te bestellen. Daar wordt de kortingscode niet toegepast.

Bereikbaarheid en pendelbus voor concerten bij Radio Kootwijk
Het voormalige zendstation Radio Kootwijk ligt midden in een kwetsbaar natuurgebied en is alleen bereikbaar per fiets. Automobilisten dienen gebruik te maken van onze pendeldienst. De pendeldienst kost €9,00 per persoon en moet vooraf via onze website aangeschaft worden. Na afloop van het concert brengt de bus je weer terug naar je auto of naar station Apeldoorn.

Pendeldienst voor automobilisten vanaf carpoolplaats Apeldoorn-Agrifirm:
Vanaf carpoolplaats Apeldoorn-Agrifirm ter hoogte van de A50 vertrekt de pendeldienst om 18:15 uur, 18:45 uur en 19:15. De pendelbus brengt je na afloop van het concert ook weer terug.

Pendeldienst voor OV-reizigers:
Met de OV-fiets is het 45 minuten fietsen vanaf Station Apeldoorn naar Voormalig zendstation Radio Kootwijk. Of je kunt gebruik maken van onze pendeldienst voor OV-reizigers: 
- Neem op station Apeldoorn om 18:22 lijnbus 108 richting Station Ede-Wageningen
- Stap uit op halte Hoog Buurloseweg
- Steek over bij de voetgangerslichten: op de kruising zie je de NJO-vlag wapperen. Vanaf hier vertrekt onze pendelbus om ca 18:45 naar voormalig zendstation Radio Kootwijk.

Retour na afloop: 
Het concert is tussen 22:15 en 22:30 uur afgelopen. De pendeldienst terug brengt je dan rechtstreeks terug naar station Apeldoorn. Op verzoek (aan de chaffeur) kan echter ook gestopt worden bij opstap-punt Hoog Buurloseweg voor andere busverbindingen.

Je kunt jouw ticket voor deze pendeldienst verderop in het bestelproces selecteren, wanneer je ook een concertkaartje koopt. Heb je nog vragen over de pendeldienst, mail dan naar kaartverkoop njon.nl.

Werkzaamheden aan het spoor (NS)
Let op in de periode van de Muziekzomer Gelderland zijn er werkzaamheden aan het spoor van zaterdag 6 juli 04:00 uur t/m maandag 19 augustus 02:00 uur.
Gedurende deze periode is er geen of zeer beperkt treinverkeer en/of businzet van, naar of via Amersfoort Centraal. Extra reistijd is +45 minuten. Check de NS-reisplanner voor de laatste informatie.

Als mijn vraag hier niet bij staat, waar kan ik dan terecht?
Mocht je nog vragen hebben over kaartverkoop, mail dan naar kaartverkoop njon.nl. Wij doen ons best om tijdens weekdagen binnen 24 uur te reageren.
Is uw vraag dringend? Dan zijn wij op maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 10.00 en 12.00 uur via +31 (0)55 579 1221.

Deze website gebruikt cookies.

alleen functionele cookies Akkoord

Lees alles over cookies in ons statement Privacy en cookies.